-
Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich Produktów objętych Zamówieniem albo ich części.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy w powyższym trybie, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
-
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu/ ów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca zostanie poinformowany przez Klienta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności w ciągu 48 godzin, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu/ ów lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego/ich odesłania przez Klienta, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu/ ów (koszty odesłania Produktu/ów, opakowania itp.). Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu/ów będące wynikiem korzystania z niego/nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu/ ów.
-
Klient ma obowiązek zwrócić Produkt/y Sprzedawcy lub przekazać ją/je osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy (dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy), chyba że Sprzedawca zaproponuje, że sam odbierze Produkt/y. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu/ów przed jego upływem. Produkt/y należy zwrócić przesyłając na adres Sprzedawcy: Narzędzia Pomirowe SAWERON Rafał Węgrzyn, ul. dr. E. Warmińskiego 12, 85-054 Bydgoszcz.
-
Zgodnie z Ustawa o Prawach Konsumenta - art. 38 prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów:
-
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
-
zawartej w drodze aukcji publicznej;
-
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
-
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Za politykę zwrotów odpowiada Pan Rafał Węgrzyn, adres kontaktowy biuro@saweron.eu, tel. +48 696-927-659
-
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkty bez wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa (wada prawna).
-
W przypadku, gdy Produkt/y (rzecz/y sprzedana/e) ma wadę, Klient ma prawo złożenia reklamacji, podstawą prawną rozpatrywania reklamacji są przepisy ustawy z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), w szczególności w artykuły od 556 do 576. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
-
W celu rozpatrzenia reklamacji przez Firmę Klient powinien dostarczyć reklamowany produkt lub produkty wraz z dowodem zakupu tego produktu (produktów) do Sprzedawcy i opisem reklamacji. Reklamacja może być wniesiona pisemnie, a także za pomocą poczty elektronicznej i wskazane jest, aby zawierała następujące informacje: